15 października  2019 roku wybraliśmy się na wycieczkę do Sandomierza. Po przyjeździe przeszliśmy na rynek starego miasta, gdzie czekał na nas przewodnik i stamtąd ruszyliśmy zwiedzać to wspaniałe miasto. Zaczęliśmy od murów obronnych, ucha igielnego, a następnie przeszliśmy wąwozem Świętego Jakuba do kościoła pod jego wezwaniem, później natomiast podziwialiśmy winnice opactwa Dominikanów, aż doszliśmy do kazimierzowskiego zamku królewskiego. Następnie  przeszliśmy pod bazylikę katedralną Narodzenia Najświętszej Maryi Panny, idąc podziwialiśmy kamieniczki wzdłuż ulicy. Kolejnym punktem naszej wycieczki była Brama Opatowska, wyszliśmy na taras widokowy z którego podziwialiśmy piękną panoramę miasta i wijącą się Wisłę.

Później weszliśmy do podziemnej trasy Sandomierza, gdzie krążyliśmy podziemnymi labiryntami. Kolejnym punktem naszej wycieczki była zbrojownia, mieliśmy tam niezapomniany wykład o dawnych rycerskich zwyczajach i historii  miasta Sandomierz. Zwiedziliśmy również Muzeum Figur Woskowych bohaterów filmu „Ojciec Mateusz.” Pogoda była wyśmienita, więc na zakończenie postanowiliśmy skorzystać z rejsu statkiem po Wiśle. Wycieczka była bardzo udana, poznaliśmy kolejny piękny zakątek naszego kraju.