Ułatwienia dostępu


REGULAMIN REKRUTACJI UCZESTNIKÓW
z dnia 01 stycznia 2014 roku
do projektu:

„Umiem więcej”
realizowanego w ramach Działania 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich

Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013
Termin realizacji: 01.01.2014 - 30.06.2014



Zasady ogólne
§ 1
Projekt „Umiem więcej” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 
Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich
Wszystkie działania realizowane w ramach projektu „Umiem więcej” współfinansowane są przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Udział w projekcie jest bezpłatny, koszty jego organizacji pokrywane są w 85% ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i 15% budżetu państwa.
Projekt realizowany jest w okresie od 01.01.2014 roku do 30.06.2014 roku.

W ramach projektu wsparciem w roku szkolnym 2013/2014 zostaną objęci uczniowie/uczennice klas IV-VI z Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Biskupicach Radłowskich.
Zasady rekrutacji i uczestnictwa w projekcie są zgodne z polityką równych szans, w tym równości płci.

§ 2
Definicje: 

Biuro projektu – biuro, w którym przechowywana będzie dokumentacja projektowa

Punkt Rekrutacyjny- miejsce, gdzie udzielane będą informacje na temat projektu osobom zainteresowanym udziałem w projekcie oraz Beneficjentom Ostatecznym

Instytucja Wdrażająca (Instytucja Pośrednicząca II stopnia) – instytucja nadzorująca prawidłową realizację projektu oraz przyznająca środki na jego realizację - Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Plac Na Stawach 1, 30-107 Kraków. 

Uczestnik projektu - UP (Beneficjent Ostateczny - BO) zwany uczestnikiem lub uczestniczką – Kandydat/-ka, uczeń/uczennica Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Biskupicach Radłowskich której realizowany jest projekt który/-a zostanie zakwalifikowany/-a do udziału w projekcie, podpisze deklaracje uczestnictwa w Projekcie i skorzysta z form wsparcia zaproponowanych w Projekcie. 

§ 3

Projektodawca: Stowarzyszenie Na Rzecz Wsi Biskupice Radłowskie; ul.Szkolna 2, 33-130 Radłów

Realizator projektu – Zespół Szkolno-Przedszkolny w Biskupicach Radłowskich, 
ul Szkolna 1; 33-130 Radłów

Instytucja Wdrażająca, Instytucja Pośrednicząca II stopnia: Wojewódzki Urząd Pracy 
w Krakowie

Beneficjent ostateczny: uczeń/uczennica któremu/której zostało udzielone wsparcie w ramach Działania 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich

Punkt Rekrutacyjny – zorganizowany jest w sekretariacie Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Biskupicach Radłowskich w którym realizowany jest projekt

Biuro Projektu – zorganizowane jest w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Biskupicach Radłowskich, ul.Szkolna 2, 33-130 Radłów

§ 4
Zajęcia realizowane w roku szkolnym 2013/2014 w ZSP w Biskupicach Radłowskich

1.Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z Szybkiego czytania
1 grupa x 8 uczniów/uczennic w I- IV 2014 r.: 24 godz tj.1 spotkanie w tygodniu x 2 godz
2.Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z j.angielskiego
1 grupa x 8 uczniów/uczennic w I- VI 2014 r.: 30 godz/20 godz teoria,ćw;10 godz konwersacje tj.1 godz x 2 spotkania w tygodniu
3.Zajęcia dodatkowe z j.niemieckiego
1 grupa x 7 uczniów/uczennic w I- VI 2014 r.: 30 godz tj. 1 godz x 2 spotkania w tygodniu

§ 5

Kryteria przyjęć do projektu „Umiem więcej”
1. Projekt skierowany jest do osób, bez względu na płeć spełniających poniższe kryteria doboru grupy:
1.) osoby zamieszkujące i uczące się na terenie woj. małopolskiego, z gminy wiejsko-miejskiej(oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego)
2) są uczniami/uczennicami(w wieku od 10-13 lat) klas od IV do VI ZS-P w BR dla której Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Biskupice Radłowskie w Radłowie jest organem prowadzącym (pesel ucznia,nr legitymacji szkolnej)
3) rodzic/opiekun prawny zadeklarował udział dziecka w projekcie(oświadczenie rodzica)
4a) zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z szybkiego czytania- na podstawie opinii n-la j.polskiego
4b)zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z j.angielskiego- wykazują braki edukacyjne średnia z przedmiotu j.angielski do 4.0(włącznie) z ostatniego semestru 
4c) zajęcia dodatkowe z j.niemieckiego-w pierwszej kolejności uczniowie kl.VI(oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego)
4. Kolejność zgłoszeń będzie rejestrowana za pomocą daty 
5. Dokumenty rekrutacyjne wraz z potwierdzeniem spełnienia kryteriów rekrutacyjnych zostaną skompletowane przez as.koordynatora projektu i przechowywane w biurze projektu wraz z danymi uczestników i listami na dane zajęcia.
6. W sytuacji kiedy dwie osoby będą spełniać kryteria określone w § 5 pkt. 1 regulaminu decydować będzie data dostarczenia deklaracji oraz nauczyciel wydając stosowne oświadczenie, iż dany uczeń powinien zostać objęty wsparciem.
7. Warunkiem uczestnictwa w projekcie po spełnieniu kryteriów określonych w § 5 pkt. 1 niniejszego regulaminu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem oraz wypełnienie Formularza Zgłoszeniowego /stanowiącego Załącznik nr 1 do regulaminu/ wraz z oświadczeniem stanowiącym Załącznik nr 2 do regulaminu dostępnych w Punkcie Rekrutacyjnym ZSP w BR oraz na stronie internetowej szkoły www.spbiskupice.h2.pl

§ 6
Zasady rekrutacji uczestników do projektu „Umiem więcej”
Za rekrutację będzie odpowiedzialny asystent koordynatora projektu 
Nabór do projektu przeprowadzi komisja powołana przez dyrektora szkoły w składzie asystent koordynatora projektu, wychowawca lub/i nauczyciel/le prowadzący dany rodzaj zajęć.
Rekrutacja będzie trwała od 13 stycznia 2014 r., przy czym zgłoszenia będą przyjmowane do 17 stycznia 2014r w punkcie rekrutacyjnym podczas dyżuru as.koordynatora projektu w sekretariacie ZSP w BR.
Zgłoszenie do udziału w projekcie następuje poprzez wypełnienie, podpisanie i dostarczenie przez ucznia i/lub rodzica/opiekuna prawnego do Punktu Rekrutacyjnego mieszczącego się w sekretariatach szkół następujących dokumentów:
Formularza zgłoszeniowego – załącznik nr 1 do regulaminu rekrutacji.
Oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych – załącznik nr 2 do regulaminu rekrutacji 
Wypełniony Formularz Zgłoszeniowy wraz z oświadczeniem uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w projekcie Rodzic ucznia/uczennicy złoży do dnia 17 stycznia 2014 r. do as.koordynatora projektu.
Weryfikacji zgłoszeń, utworzenie list podstawowych i rezerwowych dokona komisja rekrutacyjna dnia 17.01 2014.r.
Lista osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie zostanie wywieszona 20.01.2014 r. na tablicy informacyjnej w ZSP w BR.
Rodzic/prawny opiekun dziecka zakwalifikowanego do udziału w projekcie jako Beneficjent Ostateczny najpóźniej w dniu rozpoczęcia pierwszych zajęć musi wypełnić deklarację uczestnictwa swojego dziecka w projekcie – załącznik nr 3 do regulaminu rekrutacji. 

Podpisanie deklaracji uczestnictwa w poszczególnych działaniach projektu jest zobowiązaniem ucznia do czynnego i pełnego udziału w zajęciach w ramach danej edycji projektu /cyklu zajęć do końca roku szkolnego/trwania.

W przypadku dużego zainteresowania udziałem w projekcie oprócz list podstawowych zostaną również utworzone listy rezerwowe na zajęcia. 
W przypadku rezygnacji ucznia/uczennicy z udziału w projekcie w momencie jeżeli nie zagraża to osiągnięcia wskaźników jej/jego miejsce zajmie pierwsza osoba z listy rezerwowej która dostarczy wypełnioną deklarację uczestnictwa – załącznik nr regulaminu rekrutacji podpisana przez Rodzica/prawnego opiekuna i lub ucznia/uczennicę 
Osoby z list rezerwowych otrzymają wsparcie niewykorzystane przez osobę, którą zastąpiły. 
Przystąpienie kandydata do procesu rekrutacji, jest równoznaczne z zaakceptowaniem niniejszego Regulaminu.

Wymagane dokumenty będzie można składać u as.koordynatora projektu w ZSP w BR. 

§ 7
Organizacja zajęć
Zajęcia będą się odbywały w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Biskupicach Radłowskich.
Wszystkie zajęcia będą realizowane poza godzinami lekcyjnymi.
Na zajęciach obowiązywać będą dzienniki zajęć.
Uczestnicy/uczestniczki zajęć otrzymają po 1 zestawie materiałów edukacyjnych i /lub 1 zestawie materiałów papierniczych w zależności od zajęć. 
W przypadku nie zrealizowania ilości zajęć w danym okresie roku w skutek zdarzeń losowych (np. choroba nauczyciela, uczniów/uczennic) przewiduje się ich intensyfikację w kolejnych miesiącach tak by założona ilość godzin zajęć została w 100% zrealizowana.
Każdy Beneficjent Ostateczny projektu może opuścić max 20% nieobecności na danych zajęć w danym cyklu ich trwania/edycji projektu, po należytym usprawiedliwieniu swojej nieobecności; uczestnictwo na zajęciach będzie weryfikowane za pomocą list obecności w dziennikach. W przypadku przerwania uczestnictwa z winy uczestnika projektu lub niedotrzymania wymaganego poziomu frekwencji uczestnik/uczestniczka zostanie skreślony z listy podstawowej 
Każdy uczestnik/uczestniczka projektu otrzyma certyfikat ukończenia udziału w projekcie oraz upominek jeżeli będzie uczestniczył/uczestniczyła w co najmniej 80% zajęć.
Dla najlepszego ucznia z każdego rodzaju zajęć przewidziana jest nagroda.

§ 8
Zasady monitoringu uczestników/uczestniczek
Beneficjenci Ostateczni zobowiązani są do wypełnienia testów, ankiet. 
Informacje, o których mowa w punkcie 1 będą wykorzystywane do wywiązania się realizatora projektu z obowiązków sprawozdawczych z realizacji projektu wobec Instytucji Pośredniczącej II stopnia.

§ 9
Obowiązki uczestników/uczestniczek
Uczestnicy posiadają następujące obowiązki:
Przestrzeganie niniejszego Regulaminu
Punktualne przychodzenie na zajęcia
Udział w formach wsparcia w ramach projektu do których został zakwalifikowany 
Poddawanie się monitoringowi zgodnie z zasadami, o których mowa w § 8

§ 10
Zasady rezygnacji z uczestnictwa w projekcie
1.Rezygnacja z udziału w projekcie możliwa jest tylko w uzasadnionych przypadkach i następuje poprzez złożenie przez rodzica/opiekuna prawnego pisemnego oświadczenia na formularzu dostarczonym przez koordynatora projektu.
2. Uzasadnione przypadki, o których mowa w pkt. 1 niniejszego paragrafu mogą wynikać z przyczyn nie mogących być znanymi przez Uczestnika w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie.
4. W przypadku rezygnacji lub skreślenia Uczestnika/Uczestniczki z listy osób zakwalifikowanych do projektu, jego miejsce zajmie pierwsza osoba z listy rezerwowej.
5. Uczestnik/uczestniczka rezygnująca z udziału w projekcie ma obowiązek przekazania materiałów szkoleniowych uczestnikowi/uczestniczce z listy rezerwowej wchodzącemu na jego miejsce. 

§ 11
Postanowienia końcowe
1. Sprawy nieuregulowane niniejszym Regulaminem rozstrzygane są przez Realizatora projektu.
2. Ostateczna interpretacja „Regulaminu Projektu” należy do Realizatora projektu w oparciu o wytyczne dla instytucji biorących udział we wdrażaniu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.
3. Całą dokumentację przechowuje się do 31 grudnia 2020 r. w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Biskupicach Radłowskich, ul Szkolna 2, 33-130 Radłów, w teczkach spraw przeznaczonych na ten cel.
4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 07.01.2014 r.